grandpashabet giriş grandpashabet sinavmerkezi.org bahis siteleri

AHİLİK BU YIL YİNE SINIFTA KALMIŞ.YAZIKLAR OLSUN

Eleştirim kimlerini rahatsız edecek ama Tarih ve yeni yetişen okuyan araştıran nesil bir gün sizleri hiç affetmeyecek.

Gündem Yayın: 29 Eylül 2024 - Pazar - Güncelleme: 29.09.2024 23:07:00
Editör -
Okuma Süresi: 4 dk.
Google News

Ahilik Kültürü ve Kırṣehir. 

Ahiliğin yedi kuralı

1. Cimriliği bırakıp lütuf sahibi olmak.
2. Zulüm etmeyip sıcaklık ve yumuşak başlılıkla davranmak.
3. Hırstan uzaklaşıp kanaatkâr ve razı olmak.
4. Tokluk ve lezzet kapısını nefsin isteklerine kapatmak.
5. Halktan yana değil Hak’tan yana olmak.
6. Marifet sahibi olmak
7. Yalan kapısına yaklaşmayıp daima doğruluk kapısında olmak.
**
Ahilik, eski Türk medeniyet unsurlarının İslamiyet ve bu kanaldan fütüvvet değerleriyle uyumlu kaynaşması neticesinde kurulan esnaf, sanatkar ve üretici birliklerini ve bu birliklerin tatbik ettikleri ahlaki, siyasi, iktisadi, felsefi duygu ve prensiplerin adıdır.
**
Bu yıl Kırṣehir'de 37. Ahilik  haftası çeṣitli etkinliklerle pilav, ayran, helva ikram edilerek kutlandı.
Yer yıl olduğu gibi idareci  STK'lar ve Siyasetcilerin bir sürü öğüt ve vaatleri ile  reklamlarla bitti. 
**
Kırṣehir'e yılda yerli ve yabancı gelen turist sayısı içler acısı. Mevcut olan yeralatı ve yerüstü tarihi değerleri sağlık-kültür turizminin değerleri ile Türkiyenin ve dünyanın merkezi olan Kırṣehir kendi kader ile baṣbaṣa kalmıṣtır. 
Her yıl Konya'ya Mevlana türbesini ziyaretler için 2.5 milyon turist geliyor. Kırṣehir ilinden ayrılan Hacı Bektaṣ ilçesine 1.5 milyon ziyareti gelirken. Kırṣehir'e sadece 100 bin Turistin 2500'ü yabancı turist. Oysaki Türkiye genelinde ençok çok iyi derecede yabancı dil bilen genç beyin gücü Kırṣehirden avrupadan Amerikaya kadar göç eden iṣçi iṣveren akademisyen insan kaynakları olan ve bu yetiṣmiṣ beyin gücünden faydalanmayanlar idareciler var.  


Türk dilini en iyi koruyan Bilgelerin yaṣadığı Aṣk Paṣa, İṣletmenin iṣlevleri ve ürtimin faktörlerini 800 yıl önce 34 çeṣitli meslekleri bir araya getiren. Pirimiz Ahi Evran Veliy. Gök bilim medresesi Cacabey. "Dünya uydu araçları iletiṣim ile yönetiliyor."
Humanist insancıl düṣüncesi ile Hace Bektaṣ-i Veli Yunus Emre. Ve ŞEYH EDEBALİ 
--- Bir başka ol ki oğul, dimdik durasın, çiğnenip ezilmeyesin.
--- Dünya senin gözlerinin gördüğü gibi büyük değildir. Bütün fethedilmemiş gizemler, bilinmeyenler, görülmeyenler, ancak; senin fazilet ve erdemlerinle gün ışığına çıkacaktır.
**
Yine XIV. yüzyıl şairlerinden Âşık Paşa da Garibname’sinde “Türk diline kimesne bakmaz idi/Türklere hergiz gönül akmaz idi/Türk dahi bilmez idi bu dilleri/İnce yolu ol ulu menzilleri” dizeleriyle Türkçenin edebi metinlerde tercih edilip edilmemesini bir mesele haline getirmiştir.
***


1954'de DP nin siyasi bir kararıyla, Kırṣehir ilinden ayrılan Hacı Bektaṣ ilçesi. Hünkar Hâce Bektaṣ-i Veli'nin ṣu sözleri ile Erenler ṣehrinin önemini noktalarken. 
"Dili, dini rengi ne olursa olsun iyiler iyidir." diyor kitap kapandı. 
*


Kırṣehir Türkiye'nin kültür sanat ve edebiyat üretim pazarlama ve dağıtım fuarlar merkezi olmalıydı. 
Bu iṣlevi görmeyen gelmiṣ geçmiṣ yerel ve genel yönetimler ve idarecilerde tarih bilgileri ve yönetici ruhu eksik olduğundan dolayı. Ülkeyi Tesaadüf idare ediyorlar. 
Bazıları Ayran, Helva Pilav kültürü ile "pekmez akıllı" olamadılar.
**


Eleṣtirim kimlerini rahatsız edecek ama Tarih ve yeni yetiṣen okuyan araṣtıran  nesil birgün sizleri hiç affetmeyecek. 

Hoṣça ve dostça kalın
Necati Aydın

#
Yorumlar (1)
Kurtuluṣ
30.09.2024 01:04
Ahilik felsefesini anlamayan Osmanlı devletinin çöküṣ nedenlerimden biride arap emevi kültürünü Islam dini gibi uygulamasındandır. Gök bilim medresesi olan üretimi 34 dalda destekleyen Ahilik teṣkilatları loncalar yine osmanlı padiṣahlarınca kapatılmıṣtı
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.